Projekt edukacyjno-językowy w Barcelonie 

Od 11 do 16 kwietnia 2015 r. grupa uczniów naszego liceum, pod opieką nauczycielki Joanny Koprek, uczestniczyła w projekcie edukacyjno-językowym w Barcelonie, w Hiszpanii. Głównym celem projektu było: zachęcenie uczniów z Polski do kontaktów i wymiany z młodzieżą z Barcelony, poznanie zwyczajów kraju partnera oraz przełamanie bariery językowej. Młodzież wykonywała konkretne zadania polegające na przeprowadzeniu wywiadów z mieszkańcami oraz uzyskaniu od nich odpowiedzi na pytania związane z miejscami, tradycjami, życiem codziennym i historią kraju. Ponadto codzienne zajęcia językowe i praca w grupach wzbogaciły leksykę uczestników projektu w zakresie języka hiszpańskiego oraz angielskiego.

Grupa rozpoczęła spacer po mieście czytając wspomnienia turystów i mieszkańców z „Las Ramblas” i podążała ich trasą. Podczas wyjazdu uczniowie zwiedzili najpiękniejsze zakątki i zabytki Barcelony, m.in.: Paseo de Gracia (gdzie mieścił się ich hotel) - jednej z najbardziej eleganckich alejek w mieście, gdzie znajduje się większość artystycznych i bardzo nowoczesnych budowli, jak: la Pedrera – ekstrawagancki budynek z wyjątkową fasadą i oryginalnym dachem, zaprojektowany przez Gaudiego, Casa Batllo, Casa Llo, Morera. Ponadto podziwiali Plaza de la Vila, Akwedukt na ulicy Calle Duran i Bas y na Plaza de la Catedral, Museo de Historia de Barcelona, mury miejskie (La Muralla), dzielnicę El Borne, kościół Santa Maria del Mar, Mercado del Borne, Parque de Ciutadella (gdzie mieszkańcy wspólnie spędzali czas na świeżym powietrzu, np. uprawiając akrobatyczną jogę, grając i śpiewając), Estación de Francia, Forat de la Vergonya, Sagrada Familia, Park Guell, Hospital de Sant Pau, Pałac muzyki Katalońskiej, Els 4 Gats, Plaza Espańa, wzgórze Monjuic z widokami na miasto, stadion Camp Nou, Plaza Uniwersidad, dzielnicę el Raval, plac przed Muzeum MACBA, La Rambla del Raval, modernistyczny bazar La Boqueria, katedrę, Port, dzielnicę Barceloneta, nadmorską promenadę, dzielnicę Poble Nou, Torre Acbar oraz Mercat de les Glories. Największe wrażenie zrobiły jednak: warsztaty i degustacja czekolady w Museu de Xocolata, zajęcia z aktorem i nauka tańca flamenco, Castellers (zamki tworzone z ludzi) oraz wizyta w szkole sredniej IES Lluis Domènech i Montaner.

Po prezentacji poszczególnych miast, krajów i szkół młodzież Sienkiewicza, wraz z hiszpańskimi rówieśnikami, uczestniczyła w zajęciach integracyjnych. Dzień zwieńczyły: wspólne zdjęcia, wymiana kontaktów oraz obietnice długotrwałej przyjaźni.